onsdag 9. desember 2009

Julestria e over oss!

I år skal jeg virkelig ta det litt mer med ro før jul, og nyte adventen og alt den fører med seg. I fjor tok stresset overhånd og det ble litt lite kos egentlig. I år har jeg bestemt meg for å prioritere bedre, og det jeg ikke får gjort er ikke så viktig likevel. Sånn som julevasken! For min del blir det jul selv om alle vegger og tak ikke er skrubbet til de skinner, og om vinduene ikke er helt rene så unngår en i hvert fall å være på utstilling for alle forbigåere;) Gavene er i hus, pepperkakene ligger i kakeboksen og hver søndag tenner jeg et lilla lys!:) Holder i massevis. En av dagene skal jeg bake potetmeltopper og sjakkruter da, men så er det fint lite som står igjen. Kanskje får jeg tid til å dra over gulvene å? Jeg tror ikke på det julen opprinnelig handler om, jeg feirer jul for å være sammen med familie og venner. Det skal jeg også i år, men i et mer avslappet format! Gleder meg masse til det! Så får det heller være at jeg må jobbe innimellom i romjulen. Jeg har fri på julaften, og da skal jeg se Tre nøtter for Askepott og reisen til julestjernen som jeg har gjort det i alle år. Julefrokost med røkt laks, sylte, grâddost og eggerøre hver morgen, nam!

Det har vært litt stille på planleggingsfronten nå før jul, vi har alle hatt forskjellige gjøremål på hver vår kant. Det vi har funnet ut er at kjøpesenter er dyrt... Så tilbake til selvstendig hus! Vi har et par i kikkerten, men vi må undersøke mer om kostnader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar